Kto je sociálna pedagogička

 Sociálna pedagogička 

Som odborný zamestnanec školy, zameriavam sa na riešenie sociálnovýchovných problémov, a to najmä záškoláctva, šikany, agresie, delikvencie, syndrómu CAN. Rovnako sa zameriavam na poradenstvo, prevenciu a prevýchovu, riešim ťažkosti žiakov pri vzdelávaní, výchovné problémy v škole, sociálne problémy žiakov, žiakov s poruchami správania a žiakov, ktorí sa ocitnú v problémovej situácii. Pomáham pri socializácii dieťaťa, teda pri postupnom začleňovaní dieťaťa do spoločnosti, taktiež pomáham žiakom z dysfunkčných rodín a zo sociálne znevýhodneného prostredia s hľadaním vhodnej pomoci. Spolupracujem s inštitúciami: 
- Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie

- Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny (Oddelenie sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately) 

- Policajný zbor

- detskí lekári.

Náplň práce 

Náplňou práce školskej sociálnej pedagogičky je: 
1. vykonáva odborné činnosti v rámci prevencie, intervencie pre deti a žiakov ohrozených sociálno- patologickými javmi, zo sociálne znevýhodneného prostredia, drogovo závislých alebo inak znevýhodnených deťom a žiakom, ich zákonných zástupcov a pedagogických zamestnancov škôl a školských zariadení. Sociálny pedagóg plní úlohy sociálnej výchovy, podpory prosociálneho, etického správania, sociálnopedagogickej diagnostiky prostredia a vzťahov, sociálnopedagogického poradenstva, prevencie sociálnopatologických javov a reedukácie správania
2. zabezpečuje sociálny servis pre žiakov,
3. mapuje sociálno-patologické javy v škole,
4. venuje sa prevencii sociálno-patologických javov v škole formou rôznych prednášok, rozhlasových relácií, besied a seminárov pre žiakov, zákonných zástupcov a inkluzívny tím MŠ, ZŠ, venuje sa korekcii správania žiakov s poruchami správania (disociálne, asociálne správanie),
5. v poradenstve a reedukačných postupoch rieši problematické správanie žiakov, ako je záškoláctvo, šikanovanie, kriminalita, extrémizmus, mravné a sociálne poruchy v správaní,
6. poskytuje pomoc žiakom pochádzajúcim dysfunkčných a sociálne znevýhodnených rodín,
7. spolupracuje s miestnymi výchovno-vzdelávacími inštitúciami a inými odborníkmi: políciou, sociálnou kuratelou, psychológmi z CPPPaP atď.,
8. spolupracuje s triednymi učiteľmi a ostatnými vyučujúcimi pri preberaní vhodného prístupu k integrovaným žiakom a pri tvorbe ich individuálneho vzdelávacieho plánu,
9. spolupracuje s ostatnými odbornými zamestnancami školy pri zjednocovaní vplyvov na individuálne začleneného žiaka,
10. vo vzťahu k rodičom poskytuje poradenstvo a individuálne konzultácie v oblasti prevencie sociálno-patologických javov a o možných rizikách pre žiakov, sprostredkúva prepojenie školy s poradenskými zariadeniami a inými odbornými zariadeniami zaoberajúcimi sa starostlivosťou o deti a rodinu, psychológmi, psychiatrami a pod,
11. pracuje pravidelne s triedami na vytvorení lepšej atmosféry a klímy v triede, čím predchádza konfliktom, agresii a šikanovaniu v skupine,
12. vedie presnú evidenciu riešených prípadov v rámci individuálnej a skupinovej činnosti
13. spolupráca, podieľanie sa na vypracovaní akčného plánu/akčných plánov pre inkluzívne vzdelávanie
14. zachováva mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel pri vykonávaní prác vo verejnom záujme.

© 2020 Základná škola, Odborárska 1374, 915 01  Nové Mesto nad Váhom
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky